Fågelliv, som omväxling …

En med imponerande front och en med imponerande bak ...

Jag kommer inte ihåg vilken tid vi åt frukost i morse, men det var nog inte alltför tidigt, för vi var inte ensamma i frukostmatsalen …

Efter frukost tog vi en taxi till en fågelpark, som verkligen var en upplevelse – framför allt naturupplevelsen, men även fåglarna var överraskande intressanta – även om jag saknade småfåglarna och sångarna. Men kanske det var klokt att inte hålla dem inspärrade, även om det fanns massor av utrymme att röra sig på och de kunde flyga högt.

Det blev också ett kort besök i orkidéträdgården, men sedan var vi trötta pga av värmen. Det blev inga fjärilar, som det var tänkt …

Vi åt middag i den gigantiska motsvarigheten till Hötorgshallen – men ändå så helt olikt. Likheten är kanske att det är en trappa ner. Hur många matställen som helst. Man beställer den typ av mat man vill ha vid olika diskar (Thai, kinesiskt, sushi, malay – you name it …), tar sin bricka och försöker hitta en plats att sitta på. Vi lyckades hitta anka, som vi ville ha och så småningom fick vi också en sittplats – då hade jag spillt ut halva min kopp med soppa – som jag inte hade en aning om att jag beställt … Den var i alla fall jättegod, liksom ankan. Fick också en tallrik med ris – vilket inte kompisen fick, men det åt jag inte upp.

Kompisen beställde massage och jag försökte … Men så fort det kom en man, vilket det gjorde flera gånger, så avstannade uppmärksamheten för oss kvinnor och damen bakom disken kastade sig över mannens önskemål … Efter några avbrott lyckades kompisen få till ett massageprogram och försvann in. Jag hade en fråga – om jag kunde ha ”fotterapi”nånting – då mina fötter fortfarande är svullna och också gör ont på vissa ställen sedan fotmassagen i går. Det tog några män (som skulle servas) innan jag fick veta att hon inte hade en aning. Hon ringde ett telefonsamtal och smattrade något på kinesiska och lade på luren. Det kom två män in genom dörren och jag fick besked om att jag skulle sätta mig och vänta – vilket jag gjorde och tittade på den fascinerande utsikten medan hon talade med männen. När det gått flera minuter ilsknade jag till och sade att jag kommer tillbaka och gick … Hon muttrade något om ursäkt – då gick också männen, så det blev ingen kund alls – kunde hon gott ha … Jag får se om jag hittar något annat ställe imorgon – det finns gott om dem och jag har många timmar på mig …

(Har lagt in några bilder från igår)

Ännu en imponerande bakdel ... Vet inte vad han menade med detta ...
Ser ni mannen med kärran längst fram? Han har en påse med fisk ...
De här var lite blyga och vågade inte gå förbi mig ...
Den här var inte blyg, han ville bli min kompis när jag fikade ...
De här var stackars dresserade fotomodeller - då menar jag inte kvinnorna ...